SYRJÄÄN HEITETTY

Kaasu pohjassa aina olen päästellyt

enkä koskaan ole kehoani säästellyt

Vauhti mittarissa aina ollut tapissa

enkä lomilla oo laiskotellut Lapissa.

-

Tukka putkella on riennetty ain eteenpäin

silti rikkauksista kaikista sivuun jäin

toiset ovat mua hyväksensä käyttäneet

etusormeansa piloillaan on näyttäneet.

-

Liian arka olin puolustamaan itseäin

alakynteen minä taisteloissa aina jäin

multa vietiin miehenkunnia ja kaikki muu,

mutta niistä asioista vaikeneepi suu.

-

Tämän kohtalo on minulle vain antanut

kultatuolissa ei kukaan ole kantanut,

Nyt jo pelit lienee viimetappiin pelattu,

elon pelikirja loppupuoleen selattu.

-

Vieläkään ei ole mulla yhtään ystävää,

eikä ihmistä oo joka mua ymmärtää,

Kukaan ei kai jääne haudalleni suremaan,

eikä ainoaakaan vierellensä kaipaamaan.