Kuulkaahan nyt siskot hyvät
tasan ei käy onnen jyvät
Mummo saikin monta kertaa
päivälle en tiedä vertaa.
-
Aamusella minun  kulta,
tullessaan aamu ajelulta,
kukkapuskaa suurta kantoi
minun käteen kukat antoi.
-
Tänään sain myös ruhjeen pyllyyn
sillä nojatessan hyllyyn
lipesivät multa  jalat
polvistakin lähti  palat
suuret telit naisennahkaa
sain mustelmia päätäpahkaa.
-
Postiaika sitten koitti,
Kusti ovikelloo soitti,
jälleen sain mä kokolailla
juuri sitä olin vailla
nettilaskun melkomoisen
sekä osamaksun toisen.
-
Sain mä vielä innon suuren
ostin ison punajuuren
rosollin mä siitä keitin
tosin saamistani peitin
punaiset on sormet mulla
aivan meinaa itku tulla.
-
Kun on saanut, pimppiin koskee
vaikka paukuttaa vain poskee
hormoonitko vauhtiin pinkas
Mummo himokkaasti vinkas
kuka tietää illantullen
tuleeko saamisia mullen?