Boheemiksi vallan olen alkanut ja silleen
mietin jutut tarkasti, aivan just sentilleen
pyyhi en mä persettä ja tukan annan kasvaa
syon vain herkkuruokia, saan luiden päälle rasvaa.

Eiköhän jo pirulauta meikän puhe mallaa
kun noilla lättäjaloillani suuret varpaat tallaa
kustantajat myöntää että taiteilija suuri
tässä teidän eteenne on ilmestynyt juuri

Sieltä karvain seasta mä solkkaan siansaksaa
kansa minuun ihastuu ja teokseni maksaa
kohta olen miljonääri, kyllä sitten passaa
tiedän toki kavereita seikka kovin rassaa.

Kylänväen kyllä voisin sitten känniin juottaa
totuushan on viinassa, siihen kai voisin luottaa
poissa oisi pyyhkäistynä kuori sivistyksen
teille saisin aikaan julman kallonkivistyksen.

Olkaahan jo valmiina, ei tiedä milloin nappaa
tuo toteutuupi varmaankin, jos  tauti ei aijo tappaa
oon valmistelut rustaillut tarkasti siihen mallii
se tapahtuu jo kesällä jos Luoja vain sen sallii