- Kuulepas! Sinä kun olet viisas mies, niin osaat sanoa vieläkö minä lähtisin sen opettaja Kärhämäisen kelkkaan. Saakeli kun tahtoopi tuo miehinen luonto panna kampoihin. Olen tosin ajatellut, että jos sen Piritta  tyttösen saisi siihen lähietäisyydelle touhuaan, niin se kummasti terhakoittaa miestä.
  - Ilman  muuta siihen lähdetään. Minäkin ajattelin pistää täysillä.
  - Että ihanko on tosi?
  - Joo, vaan sittenpä näkee kun kesään kääntyy. Vielähän tuo kylmästi puhaltaa.
  - En tiedä, jotenkin se Piriitta vaan kuihkii mielessä. Mitenpä luulet tohtisiko tuolle ehdottaa läheisempää kosketusta?
  - Ka, sinunhan se on asia. Olet paljon nuorempi mies kun minä, että voit hyvinkin vielä niinkin nuoren kengittää. Vaan varotan: Eläpä häpäise itseäsi.
  - Ellipä tuo kehu, että Perälän Paavolla on näppärät otteet ja tiukka tahti.
  - Sepäs noilla muoreilla on uutuuden viehätystä. Sinäkään et aivan äsken ole vissimmin tekelehtinyt..? Elli niin kärtti niin pitihän se päästää vaivastaan, Paavo selitti.
  - Hyväpä että kelpasi. Varmaan nopeutti sen rustingin valmistumista. Panit todella pohtia perille?
  - Ei kait se nyt ihan niinkään ollut. Vaan se kun Elli kiimassaan kipuili ja väitti että ei ole vuoteen saanut, niin pitihän se terhakoitua.
  - Vai niinkö se meni. Elli kun väitti, että olit pikkusen niin kuin kiristänyt.
  - Propakantaahan ne naiset tuommoisessa tilanteessa puhuu. Uskopa aivan lemmessä: Elli siinä hommassa oli moottorina.
  - Paneepa pikkusen epäileen. Eihän helvetti se Elli ole koskaan ollut kiinnostunut seksihommista. Miten hiivatissa se nyt olisi alkanut omaehtoisesti  rikuneeraamaan? Kyllä minä olen siinä luulossa, että  sinä olet ehdotellut. Elli ei rakennushommien edistymisen tähden tohtinut panna kampoihin.
  - Totta puhuen. Enhän tuota enää muista... Saattopahan se olla Tonttisen akka joka tavaraansa ehdotteli... Piru alkanut tuo dementia vaivaamaan.
  - Niinpä! Myönnät kuitenkin niin että Ellin suhteen sinulla on ollut kosketuspintaa. Enpä minä muuten vaan ajattelin, että minä olen ikään kuin saaliissa. Että et sitten riehaannu jos Kertun kanssa  päästään semmoiseen tilanteeseen.
  - Mitäpäs tuossa  aiheetta. Niin kuin sanoin kavereiden kesken autetaan  toesijaan milloin voidaan.
***
  Kitulainen makaili uuden pirttinsä sohvalla ja mietti tärkeää asiaa. Ajatushan  tietenkin lipsahteli naisiin ja niiden suomiin iloihin.
(jat)