Oli syksy joa alakanu paenostaa kun hoksasi Kihulan Kalle
että homma se tyhyjäkäöntijä käö jopa vieläpä senki alle
- Jottae helekatti pittää keksijä, ettei aevan pystyyn kuole
ettei viikatemies niittorauvalla noeta kintun-nilikkoja nuole.
-
Siinä naapuriosakkeessa asusteli se Santeri Janatuinen
kepin kansa se kävellä toekkaroe siltäki puuttu vakituinen
niimpä Kalle itekseen tuumasi: - Jos tuon Jallun mukkaan saesi
nii ei sitä tiijä, pentele vie! vaekka Kalle akan itelleen naesi.
-
Kalle ei ennää asijaa jahkaele, vaen kiiruhtaa Jallun kämppään
raohallisesti asijan esittää: - Elä yksikseen viinaa ämppää
jospa lähetään kahestaan kahteleen vaekka löyvetään vaemonpuolta
ei sullakaa sitte laesinkaa oesi liikkumisasijassa huolta.
-
Jallu kahtoo silimin haalakoen: - Käöttöpäevä paras on menny
enkä hameväjestä perusta, että matkaasi lähe minä en nyt
vaen jos kaveri oot niin voetaesiin ottaa pikkuset näkäräeset
tuossa kuistilla voetasiin harrastaa ei ennää häerihe makäräeset.
-
- Vaen naesentuskapa mulla on kato akan vielä meinaan ottaa
kun tuo kuntoki alakaa rapistuu, että tarvihtee yölläki pottaa
se vaemo hommelit hoetelee, ei tarvihe housuun päästää
ja muutenki akka evuksi on siinä siivouslaskuissa säästää.
-
- Voe Kalle et taija tietääkkää kuinka naenen rahoja hassaa
vaekka oesi isoki eläke niin eipä kerräänny rahosta kassaa
ne kun värijää tukkaa ja myötääsä pittää uutta kolttua ostaa
saat olla varma jos naesta kahtelet se kaekki säästösi nostaa.
Minä tiijän tarkalleen systeemit enkä ennää akkaa itelle ota
se yksin on pirun mukavaa, eikä ennää viehätä mua sanasota.
Vaen katoppa kuinka helemeilee tämä konijakki pikarissa
usko vaen naotinto paraneen kun haeku otetaan sikarissa.
-
- Saetpa ylipuhuttua tosijaan nyt on varmasti ryypyn paekka
kuivin suin oon olla kuijottanu juomana on ollu kahavi ja saekka
vuan ei oekein jaksa innostuva kun tuo naesenpuute paenaa
minä kun ihan äeteen jäliltä oon pallittii on mulla laenaa.
-
- Seon miehen puhetta tosijaan akat suavat paenuva mäkkeen
ja kun tarkemmin tässä uattelen en ou sattunu naesta näkkeen
joka tasavertanen olla voes, aena niihen komentee pittee
aena ne miehen ylitte kävelee etta mies on latuska, littee
-
- Kun tarkemmin aattelen huomaan sen parree yksin olla on
turhaan hyvät päeväni pillaesin olisin ihan onneton
ei hetken raohaa ei onnija voesi naenen mulle antaa
sille malija nostetaan ja katellaan punasta taevaanrantaa.