LAPSET LEIKKIVÄT:(Aikuiset lapsiksipuettu)
 
( kaksi tyttöä leikkii nukilla ja leluilla. Toinen äkkiä vakavoituu)
LAILA:
- Etpä Leila arvaa? Minulla on salaisuus.
LEILA:
- Mikä muka? Meidän äitipä sanoo, että salaisuus on valetta.
LAILA:
- Tämä salaisuus ei ole valetta. Se on totta?
LEILA:
- Narraat kuitenkin.Sinä aina narraat.
LAILA:
- En varppina. Uskotko jos minä sulle kuiskaan?
LEILA:
- Äitipä on sanonut että sipi on valetta.
LAILA:
- Teidän äiti onkin ihan hoopo. Meidän äiskä sanoi niin iskalle.
LEILA:
- Meidämpä äiti sanoi iskälle, että teidän äiti on leipäsusi. Tiedätkö sinä mikä se leipäsusi on?
LAILA:
- Melkein varppina tiedän. Leipäsusi on sellainen kiltti susi joka syö vain leipää. Sitä voi vaikka silittää.
LAILA:
- Äiskä ei ole susi. Äiskä on ihminen! Kohta minäkin olen ihminen. Sitten kun minä saan vauvan, sitten olen ihminen. Nyt minä olen vain lapsi!
LEILA:
- Miten muka saat vauvan? Sinä aina narraat
LAILA:
- En varppina narraa. Meidän äiti sanoi, että vauvan saa, kun panee siemenen mahaan!
LEILA: (Katsoo tuumien)
- En kyllä usko. Eihän sinulla ole edes siemeniä.Äiskä sanoi että siemenpussi on iskällä tallessa.
LAILA:
- Joojoo! Mutta minäpä löysin iskän siemenpussin. Se oli pannut sen piirongin laatikkoon.
LEILA:(melkein itkien)
- Taas narraat. Iskän siemenpussi on hyvässä tallessa. Äiskä sanoi niin.
LAILA:
- Meidän iskä ei pane mitään hyvään talteen. Niin meidän äiti aina sanoo. Meidän iskä on huolimaton veikko! Niin on äiskä sanonut.
LEILA:
- Meidän iskäpä on kova poika. Äiskä muutamana iltana sanoi iskälle, kun oli menty nukkumaan, että ompa kova poika. Minä kuulin kun ei nukuttanut.
LAILA:
- Minäpä en tykkää kovista pojista. Ne aina kiusaa.
LEILA:
- Kyllä meidänkin iskä aina kiusaa. Se aina kutkuttelee.
LAILA:
- Sitten kun minä olen ihminen, niin minä kyllä syön siemmeniä joka päivä.  Mahasta tulee hiiirmu paljon vauvoja. Minä tykkään vauvoista.
 LEILA:
- Minä en ainakaan halua tulla ihmiseksi. Lapsena on kivempi. Ja vaikka minä iskän siemenpussin löytäisin, niin antaisin siemenet äiskälle. Äiskällä on suuuuuri maha. Sinne mahtuu paljompi vauvoja.
LAILA:
- Minulla on ainakin ihan varppina kamala jano. Minä lähden tahtoon äiskältä kaakaota. Heippa! (juoksevat pois