OSA18.
  - Vuan tekhän se helepotuksen kerta luakista... Niin että mitteepä sie meinasit sannoo?
 - Kuule Jyrki, minä sanon sulle näen nuapurina, että elä kehtova männä sinne Turakaesseen. Nollaat vuan ittesi. Kato seon Salme meleko ronkeli naesimmeinen.
 - Kah, mitteepä tuo haetannoo. Miekii oon sentään meleko poeka! Rahhoo on ja komija talo. Emäntä vaen puuttuu, vaen eipä puutu kauaa.
 - Minä kun luulen jotta sillä Salmella jo taetaa olla vakituinen...
 - Elä Sepi puhu mittee... Minnoon meleko haka noessa naeshommissa. Katohan ku piästään ravinteliin niin ei mäne ku hetki niin seon suttura kaenalossa. Vuan eihän niistä emäntee kannata ottoo. Eikös muuten asija oo näen Hakkaraenen...?
 - Suattaahan se olla, vuan saattaa se olla olemattahhii...Mistä nämä kaekki asijat tiennöö? Vuan siinähän se onnii kaapunti entisessä paekassa. Minneppä ajellaan? Huttunen kyseli.
 - Ajeleppa vaekka Suppariin, siellä se homma lähttee käöntiin. Vae mitä Sepi... Ekkae sinä nukkuva meinova.
 - Meinoo paenostoo. Aekoo ku ottanna viinnoo niin tuntuu jo tässäe olevan liikkoo.
 - Mitä sitä kissanpaskoo. Lähetään ja tilataan muutamat niin jo alakaa kirkasttuu.
 - Minä se mahan jiähä leppäämmään tänne Huttusen aottoon. Mulla voe kohta alakoo työntee kaolapaskoo...
 - Siinä meillä Sepi tullee ryppy rakkaoteen jos alat oksentee. Mää ulos ja anna siellä laatan lentee, Huttunen sanoi.
 - Vaen uskokko sinä Huttunen? Minä sitä voen lähtijä imaseen parit kossut. Nappaan sutturan ja sitte katottaan mitä tehhään. Huttunen ... Mitäpä tuumoot? Lieneekö sulla asijaan mikäällaesta huomaotettavaa?
 - Mitäpä minä... Mittari raksuttaa.
 - Sepi hei! Naapuri... Lähettään kiskasseen kossut ja katellaan tussut ja pannaan suoro töehin.
 - Mäne sinä... Minä en ny kykene... En pysty kykeneen.. On saatana vaekijjaa...
 - Mänehän Sepi sinnäe ulos... Ei kehata sotkee aotoo. Miekii lähen tupakille...
 - Minä palajan kuhan kerkijän... Katohhan ku meinovaa keikuttaa...vaen ei se mittää. Vuatii neuvvova antava.Koeta Sepi pärijätä.  Tämä poeka suapi piakkoen naesta!
  (jat.)