VILJAMIEHEN UNELMA


NuijaPäidenKeskusliittossa on tyyli uus.
Toiminnassa kuvastuupi suuri tehokkuus.
Brysseliin on lähetetty, monta kirjelmää.
Joissa kovin sanoin haukuskellaan lypsäjää.
.
Viljamies on viisauden sen kaiken takana.
Pirun kanssa veljeilee, lieneekö pakana.
Kateus häntä innostaapi aina toistamaan.
-Viljanviljelit joutuu kaikesta luopumaan.
.
On NuijaPäitenkeskusliitto tiktatoorinen.
Sen johtokunta onkin aivan yksimielinen.
Veeämmä kun sen johtokunnan yksin muodostaa,
niin eipä tartte siellä äänestellä ollenkaa.
,
Kuin lammaslauma, nuijapäät kuorossa määkivät.
Ne lapsenlailla kohtaloaan taaskin itkevät.
Veeämmä sanoo :- Aivan kohta taivas aukeaa.
Ja viimein nuijapäisille rahoja jaetaan.
,
Vaan ennen sitä minun pitää teitä valistaa:
- En lepää ennenkuin nuo lypsylehmät lopun saa.
On kamalaa kun niille sitä raahaa syytävät.
Niille ei mikään riitä, aina lisää pyytävät.
,
-Nyt nuijapäät te porukalla minuun yhtykää.
Niin kahmaistaan me kaikki, ettei niille mitään jää.
Myös lomapäivät niiltä täytyy heti lopettaa.
Näin elämisen kovuutta nyt niille opettaa.
,
MTK:n kaikki toimistot me heti vallataan.
Sen suuren tuolin Härmälän, mä otan hallintaan.
Ja sieltä koko ammattia yksin hallitsen.
Kun aika tulee Halosen, akaksi valitsen.
,
Näin sitten olen Kuningas mä koko Suomenmaan.
Niin seuraavaksi rynnistän mä tuonne Eurooppaan.
On Neukkulat ja Kiinat, seuraavana vuorossa.
Näin veisaa koko maailma, Nuijapäitten kuorossa.
,
On sitten hetken kysymys kun Bussi antautuu.
Niin kaikkialta viljamiehen ääni kantautuu .
Mä olen sitten maailmassa suurin NUIJAPÄÄ.
Sen tiedän, että Jumalakin pienemmäksi jää.