OLEN PÄÄTTÄNYT....

Minä olen mielessäin päättänyt
että nyt tulee elämään muutos
loppuu se ainainen kitkuttelu
ja ikuinen rahan puutos.

Olen minä päättänyt pitkät annan
noille moraalin saarnaajille.
joka viikoksi uuden naisen etsin
jätän entisen rumemmille.

Olen sen päättänyt en minä enään
tukkaa ja partaa leikkaa
pitkätukka se niskaa lämmittää
ja parta suojaa leukaa.

Sekin on varmaa, työt ei enää
tämänpojan ruppia vaivaa.
enää en meinaa renkinä olla
enkä isännille ojaa kaivaa.

Päättänyt olen ,en enää koskaan
jyrsi noita porkkanoita.
vaan kermaa ryyppään juomaksi
leivän päälle laitan paksusti voita.

Aamulla en enää ylösnouse
vaan nousen kun mieleen muistuu
ja kämppää en myöskään siivoa
näin siivousvaivat poistuu.

Tietysti sitten ,olen aina
pienessä huppelissa,
konjakkia vain naukkailen
minä pienessä pikarissa.

Näin minä olen sen aatellut
ja pian sen panen voimaan
sitten mä koirana räkytän
ja naapureita soimaan.

Sitten on minun hyvä olla
ei kaverit suuhun pakkaa
eikä tuu mieleeni surrakkaan
tuota poissa mennyttä akkaa.

Sitten on pojan hyvä olla
kun kukaan ei komentele
itse olen itseni herra
eikä toiset heiluttele.