TUKKIREKKA SUOSSA

Pahalta homma nyt näyttää

vitutuskin pääkoppaa tåyttää

pelkokin selkäpiitä säväyttää

tännekö luonnonarmoille jään

pyörät vajosi syvälle suohon

liikaako pistin lastia tuohon

jämäkän potkun ansaitsen puohon

ahneus taas kerran pääs iskemään.

´´

Lapiolla luiskaa nyt kaivan

olen kokenut melkoisen vaivan

kapteeni olen hukkuvan laivan

kohtalo mua armahtakoon

ketjuja rekan pyöriin nyt laitan

jospa välttäisin sutimis haitan

muutaman oksan luiskaan taitan

mä työnsankari varmasti oon.

´''

Kaikki tehty on viimesen päälle

olo tuntuukin nyt lystikkäälle

lunta satanut on lammen jäälle

syksynyö pimeä koittelee

Kylmiä eväitä ensin maistan

teenkö nuotion makkaraa paistan

suunnitelman sellaisen laistan

ehkä matkakin nyt jatkunee.

'

Manaan Herraa ja Paholaista

metsätiellä on vain yksi kaista

tien kuntokin on vajavaista

yritettävä on kuitenkin taas

pikkuykköstä laitan loveen

jännitys iskee miehen poveen

rekka nouseepi verkalleen

mieli tyyntyy ja rauha on maas.