HURMAAVA NAINEN

Saunaillan jälkeen pideltiin molemmin puolin matalaa profiilia. Eukkokaan ei tohtinut kajota asiaan. Hän ajatteli, että kun siemen on pantu kasvamaan se kyllä sopivan ajan kuluttua tuottaa tulosta.

Mies itse ei tietenkään vaivannut päätään moisilla parempien ihmisten hienosteluelämillä. Se entinen tyyli on paras. No, jos joskus pikku myönnytyksiä antaa kehitykselle. Kyllä kännykkä oli sittenkin mainio vehje.

Jälleen maatessaan syönnin jälkeen kaikessa rauhassa ateriaa sulattelemassa. Kännykkä ilmoitti jonkun kaipaavan.

- Miespä tässä?

- Isäntäkö itse?

- Joku on sellaiseksikin kutsunut.

- Hyvä! Minä olen EU-tarkastaja Tarja Lemponen. Tarkastusvalinta on sattunut Mökin-tilan kohdalle. Se on tarkastus huomenna klo 10.

- Täällä mitään tarkastettavaa ole! Kyllä minä itse pidän huolen ettei tilukset levene liikaa.

- En sitä epäilekään. Mutta kun laki määrää niin sille ei mitään voi. Huomiseen! Puhelin kolahti kiinni ja Mies vasta nyt käsitti, että kerrankin oli ollut arpaonnea.

Mies vilkaisi Eukkoa ja laskeusi taas pitkälleen seulomaan kuulemaansa.

- Kuka se oli? Eukko kivahti. - Kuulin että nainen oli puhelimessa.

- Mitä sitten? Olikin hurmaava nainen. Eipä se sinulle kuulu kuka minulle soittaa, Mies sanoi ärsyyntyneenä mietintäprojektin keskeytyessä.

- Tuo ei ole oikeaa peliä! Joku hutsu sinulle soitteli. Olen jo ennenkin tiennyt sinulla olevan muitakin naisia.

- Onhan niitä naisia puolet immeisistä. Taitaa olla enempikin. En minä ole lukuja pitänyt.

- Älä venkoile siinä. Nyt justiinsa sanot kuka se oli. Eukko jo alkoi kiihtyä.

- Sittempähän huomenna näet. Lupasi tulla aamulla klo 10 käymään.

- Herra isä! Niin pitkälläkö se jo on? Ettei ole jo paksuna? Vaan minä en kyllä paikkaani luovuta, Eukko parkaisi.

- Älä mene niin vannomaan. Se voi jäähä tänne vaikka asumaan. Hurmaava ja kiihkeän tuntuinen se on. Siinä voi vielä tapahtua vaikka mitä.

- En uskonut että näin kävisi. Kaikkeni olen yrittänyt ja näin sysätään syrjään, Eukko jo tuhersi itkua.

- Minkä minä sille voin kun laki määrää. Asia on nyt loppuun käsitelty! Mies sanoi ja painui tupakille.