HÄTÄTILA:

Auttakaa! ny Nettikansa, kun mä teitä pyyvän,

teenkö "konkan"komian ja laskut tulleen syyvän.

Vaeko aevan nöyrästi mä käjet ylös nostan,

taloni myyn Heinolle ja asuntovaunun ostan?

Veepeen tallous nyt on menny vähän siihen malliin,

sijota ei pankitkaa , ny ennää tähän "talliin".

Eivät ennää antanee ne mulle uutta lainaa,

entinen ja veroveleka hartioita painaa.

Aekohan se Heino multa pellot kyllä ostaa,

vaenkun senki polosen, täötyy velekaa nostaa.

Sillonhan on tonnin nurkkaan korvamerkki pantu,

pelekään että ilimaseksi mennee multa mantu.

Niin kun näättä tunnelissa ei oo yhtään valloo,

runnoeluko lienee mulle näen palijo tehny halloo.

Penttiumin kylykeen liimattu, on ulosottolappu,

kyllä taetaa minulle nyt tulla kylymä vappu.

Jos vaen suinkin viitittä te vinkkejä nyt antaa,

jos se valo vallaesiis vielä mun taevaanrantaa.

Kiitoksekksi voesin teille sitten runnoo, "runnoo"

taekka muuta mukavata juttuu teille punnoo.