Vuan että työ uskua? Tuossa reissun piällä ollessaen , satun poekkijammaan tuonne oekeihen immeisten muahan. Mullahan aeka mänkii huvassa kun kiertelin siällä ja tiällä.

Mikäpä siinä lupsakkata väkkee ja niin mahottoman puhelijaeta. Juttuva piisasi aevan häerijöksi asti.

Miten sitä minä lienennii sortunna jalakapatikalla liikkeelle , vuan nii ikkää olj käynnä!No kun jokkaesessa talossahan minulla piti käyä, nii tulhan siin aina lepotaukojakkii. Emännät olivattii antavaesia ja tyttäret haaskannäkösii.

Helaposti emäntä antoeki sapuskoo , pientä aottelua vastaan. Sellaesista talloesta joessa isäntä olj paekalj lähinnii aeka sukkellaan.Vuan ettäpä ossoo arvatakkaa ku poekkesin errääseen issoon talloon.

Siel olj sellaenen meininki , että minullae mänj sormettii suuhun

Aevan mahotonta olj meininki. Isäntä pien reppana , vuan emäntä...emäntä olj aevan mahoton. Siin olj pittuutta ja levveöttä ja lienöö ollunna syvvyyttäki, sitä en tohtinna alakaa uteleen.Ilimanmuuta on selevää , että sese emäntä ,isäntä olj !. Kyllä isäntä liikkukii sukkellaan kun emäntä jottae merkkiä anto

Siinä talossa olj heinänkorjjuu menossa. Minä kun olin aivan joutava nii kysäsinnii , oesikko mahollista piästä töehin.No ottihan se emäntä, isännältä en kysynykkää.

No, olj mahottoman komia ilima, ja emäntä minua usuttaa , että niittämään! Ehän minä kulkurmies semmosesta tienny? Minä kyseleen jotta onko tuo jotahi syötävvee?. Niin tuo emännän pirulaenen pyöräötti minnuu ympärj , potkasii persiille ja sano, että työ tekijääsä neuvoo.

Isäntä (se jolla oli housut?)se sitte minulle konstit neuvo. Vaekka sillä olj puhevika . että se puhu "laptenkielellä" saen tok selevee .Heinähän alako kaatumaan , että olj kohta haravoija asti. Isännällä viikate liikku kuin elokuvissa. Ihimeenä sitä kahtelin.

Oli suatu niitto hyyvvään alakuun kun emäntähhii suapuu pellolle. Ja äkäsenä! (En tänä päevännäkkää ymmärrä mikä kurinpallaotus sillä olj isäntee kohtaan, vuan luulennii sen liittyvän johonnii seksitouhuihin.)Vuan kun se pääs isännän luo niin touvassii sen rinnuksista ilimaan. Isäntä sannoe: -Lakat leeta elä oo ennään vihanen. Ylitän entikellalla pijätellä.

Reeta sai pahimman raevosa purettuu ja laskikii sitte isännän alas. Kahteli sitte haravan ja alako haravoemaan luokua hajalle.

Säekähinnii tappaosta senniiverran , että pistin sen viikatteen siihen laestinpiähän ja lähinnii kohti uusija seikkailuja