JOULUVALMISTEJUJA


Jouluvalmistelut on myös mulla menossa
oon syömisiä kanniskellut selkäkenossa
kinkkujakin kaksi olen arkkuun varannut
kalkkunankaan ostossa en vastaan harannut

Laatikoita tehnyt olen paljon pakkaseen
torttuja ja pipareita väsään myöhäiseen
ohessa seuraan tarkoin mitä rapus tapahtuu
myös yöllä kun en unta saa, ja onpi täysikuu.

Oon siivonnut ja puunannut paikkoja maalannut
vanhaa rikkinäistä rojua roskikseen haalannut
Lävitse käynyt kaikki paikat röörit nuohonnut
Jouluni vuoksi uupumatta työssä touhunnut.

Lahjoihin olen tuhlannut jo monta tonnia
on ostoksissa ollut mulla paljon onnia
kas boonusta ja blussaa olen paljon kerännyt
kauppaan meen kun olen aamusella herännyt.

On kuusta sekä koristetta joka paikassa
se kateutta herättää naapurin akassa
minut pistävällä katseella surmata yrittää
mut tämän tytön nauru iloiten vain helkähtää.

Välillä olen ihmetellyt tuota kyllikseen
kun naapurit ei paikkojansa pistä kondikseen
mun sormet aivan syyhyää kun pääsis raatamaan
naapurin kehnot jouluviritykset kaatamaan

Niin hankalaa on kerrostaloon saada tunnelmaa
vain kiroilua puuskutusta illoin kuulla saa
mitempä tässä Joulun ihmeen saisi syntymään
ja mielenrauhan sisällänsä saisi syttymään.

Kai yksin täällä kotonani joulun kulutan
ehkä viinipullon korkin auki narautan
ja Jeesukselle lapsoselle maljan kohotan
Hän kuitenkin tuo ainoastaan Joulun oikean.