Leino vallun häkäpönttöön tulta sytytteli,

naama oli noessa , myös märkä oli keli

ei ne märät pilkkeet taho millään syttyä,

kirroeleepi mielessään jo häkäpyttyä.

Naapuri,se Teutsinmies silloin ajjaa pihhaan,

hampaaton suu irvistää ja huutaa:-tuota vihhaan!

--eppäelykset touhujasi kohtaan yhä kasvaa,

itse pistin Teutsin tankkiin vanhaa munkkirasvaa.

Kone pyörii herkästi, myös merkille oon pannu,

loppumaton voemavara on tuo rasvakannu.

Ensiksi kun rasvassa voi munkkipossut paestaa,

jämät pistää Teotsin tankkiin ja munkit suussa maestaa

Vielä olen hoksannu mä hyvän seikan errään,

porot ovat kaohiasti munkinhajun perrään.

Helepoksi nyt meillä käypi lihan talteenotto,

paremmin se tuottaa nyt kuin tonnin kestolotto.

Teutsin etukuormaajaan oon ansan rakennellu

tuolla selekosissa välliin , huvikseen ajellu.

Sitte kun reissultan, lähestyn kotipihhaa,

kuormaaja on täynnä poronsarvia ja-lihhaa.

Ruppee Leino kimppaan, pannaan lehmät makkaraksi,

sinä voesit päästä vaekka firmanjohtajaksi.

Minä suorittaesin raakaaeneen hankinnan,

poroja kyllä riittää kun reviiriä suurennan.

Leino hetken mietti ,pönttöäkin potkasi,

sitten Teutsin miehelle sanoa tokasi:

-Jo vain se passaa perkele,mitä se hyöveijjää,

sitte ennää nuotijova pönttöön sytyttää.

Käyvvään vaen kiekka jänghällä ja sitte aletaan,

ja aivan uusin tuottein me hommaan aletaan.

On ensimmäinen tuote johon täytyy satsata,

potenssia nostava -poronsarvimakkara.

Veepee teki lomamatkan Lapintunturiin

siellä tämä suuri juttu mulle kerrottiin

Kymppi-meijereissäkin konkussii pelättiin,