MEIJJÄNKYLÄN YHTEINEN:

Me isännät kerran istuttiin, itetehtyä pontikkaa juotiin.

Vaekka kulutus oliki valtava, uusi puleli aena pöytään tuotiin.

Mökin Mies kun se on niin oppinu, lookiksi aevan ittiään sannoo,

ei laenkaa se noomeja arvosta, paskaporukkaa! meille se vannoo.

 

Siinä poristiin tietysti naesista, ja kuka on eniten saannu.

Ja kuka on ellässään usseimmin, aevan vieraan vieressä maannu.

Hävelijjäesyys estää sanomasta, kuka pisimmän korren veti.

Vaen tiijättähän , vaekkoon poekamies, ikkää tyhyjä ei mulla oo peti.

 

Heino äkkiä nyrkillä pöytään lyö, hilijaisuutta pirttiin vaati.

Sitte jostae taskunpohojalta, kätteesä paperinivaskan laati.

Sitte rykkäesi, silimäyksen meihin loi, sannoo äänellä opettavalla:

 

Nyt on assiat sillä tolalla, ne vaen paranee saneeraamalla.

Tuo sanahan meille on hebrejjaa, serkkumies nostaa pystyyn käjen:

Minä sitä vaen en tiijä mitä tarkottaa?minä sellasta tuskin näjen.

Heino harmissaan leokaasa hipaisee, sannoo:ekkönää mittään tiijä.

sehän tarkottaa että asijat, pittää paremmalle tolalle viijä.

 

Minä oon sen tarkkaan laskenu,se kustannuksia nostaa.

Kun kaekilla omat rattorit on,meijjän pittää yhteinen ostaa.

Ja sen pittääki olla niin tehokas , että hetkessä hommat hoetuu.

Se tietysti maksaa, vaan myöhemmin se jokkaesen evuksi koetuu.

Entiset pannaan vaehossa, sitte tarvitaan vaen yksi kuski.

Ja jos viisaeta ollaan siihen palkataan , Venäjältä riuskalaenen maatuski.

Sillon pirttivilijelyn puolelle, ahkeraan joutas jokanen ukko.

Eikä rahat ennää tielle karise , vaan perälauvvassa on luja lukko.

 

Serkkupoika tietysti haluaa,ensimmäeseksi kirijottaa alle.

Ja harijakaeskalijat kustantaa, senjäläkeen koko porukalle.

Koska sillä niin pienet tilukset on, sopineeko iso kääntymään siellä?

No, siitä ei kannata murehtia, voethan ossuutes ajjaa tiellä.

Kaekki konneet tietysti uusitaan, mutta nyt vastaa nelijää yksi.

Kyllä kustannuspeikko tarkalleen, nyt tullee selätetyksi.

Tietysti tässä rahhaa pallaapi, muutamia milijoonia.

Mutta kannattaa se varmasti , kun se etuja tuo monia.

Jo kuskien palakoessa säästetään kymppitonneja joka vuosi.

Ja kovat kaolassa kattellaan, asusteisiin viimenen kuosi.

Kun ISO pellolla möyryvvää, ja maatuski kuskina istuu.

Näen tehen , sen oon minä laskenut, kaekki napakymppiin onnistuu