KÖYHÄN TYTÖN JOULUTOIVEITA----


Mitä toivon lahjaksi kas siinä pohtimista
toki mulla mielessä on hyvin pitkä lista
mutta kun en tiedä kuka lahjat mulle ostaa
sillä lailla joulutunnelmani ylös nostaa.

Kun mä oon köyhä tyttö, kaikki kelpaa kyllä
nyt käyn katu vilinässä tuulipuku yllä
minkkiturkin haluaisin sepä mulle passais
uskon että naapureita jonkin verran rassais.

Kalusteet kun uudet saisin sohvat sekä hyllyt
sepä saisi jauhamaan nuo akkain puhemyllyt
koneet uudet keittiössä toisi helpotusta
kun on siellä touhutessa päivä aina musta

Toivelistalla on vielä kulkupeli upee
Bemun kun saan alleni niin hurjaksi mä rupeen
Mutkat suoriksi mä ajan, nappi laudassa,
kyllä ehtii murehtia sitten haudassa.

Sanokaa nyt ystäväni onko mahiksii
jos mä laitan listan sinne Korvatunturiin

minunkin on aika saada kunnon tavarat
joilla sitten kalustelen huoneet avarat.