Pakko oli meikäläisen ostoksille mennä
kun ei mitään tarvikkeita kotiin asti lennä
ostin marimekosta liinan erikoisen
väreiltään niin kirkkaan, sekä aivan mustan toisen.

Vaan ette usko kaupassa mä jouduin aivan kiikkiin
no, asia kai pantava on kateuden piikkiin
rouvalla niin solakalla näin niin kauniin turkin
hältä aivan kauttarantaa turkin hintaa urkin.

Rouva sanoi summan, sydän kukkuun mulla hyppäs
kateuden piru minun persuuksista nyppäs
helppoa se laitella on hienoutta monta
mulla vanha takin kaalu, voi mua onnetonta

Vihreänä kateudesta rouvalle mä tuiskin
- Turkii ei oo muotia, sitten viel salaa kuiskin.
- Eläimetkin aivan turhaan saavat kitua
ei turkiksista mielestäin oo yhtään itua.

Mä nokan nostin ylöspäin, ja lähdin menemään
ehkä joskus itse pääsen turkin lämpimään
Hatuttaa niin vietävästi eriarvoisuus
kun toisilla on aina jokin asuste niin uus.

Mutta sitten kunhan Lotosta ma voiton saan
saa hienot rouvat puolestani mennä Saharaan,
mä turkkejakin ostan monta vaatekomeroon
tuskin enää kenellekkään kateellinen oon.