- Kato! Pateko se siinä? En meinannu tuntija.

- Joo, minä oon alkanut nuortumaan.ihan ole nuori ja uljas. Nuo toiset on ukonkääpiä.

- Komija on poeka, täötyy myöntää. Vaen miten se kamppanja.

- Voe seon niin heleppuva kehuva ittijään. Minähän olen Jumalanarmosta lähetetty pelastajaksi.

- Niinpä! Mutta ei oikein sytytä kansaa.

- Kyllä he vielä huomaa. Persutkin melkein on varma tapaus. Timo on populisti, eikä osaa tanhuta.

- Tarviiko sen pressan tanhuilla?

- On se mukava Vuokon kaa Mäntyniemessä pyörähellä.

- No se. Vaen kun ei oikein luista Paavon suksi. Rullaluistimilla Saoli on kierroksija eillä.

- Kuhan lumet nakkaa rullilla on vaekijaa. Suksi luistaa ja hetkessä Saoli jää ihimettelleen.

- Oesko niin? Ohan se toenen Paavo. Seki vissiin sua eellä.

- Lipponen kompastuu kesäkengän nauhoihin.

- Ohan se Pekka-poekaki.

- Elä ny ala vitsejä kertomaan.Pekka on rasvanen vitsi.

- Vaen jospa Anneli tullee ja korijaa potin.

- Minä olen ylivertaenen. Kokemusta on ja pyrkyvä. Naesista resitenttinä on saatu tarpeeksi.

- Entä jos kuitenkin hävijönkynnet nappaa?

- Semmosta vaehtoehtuva ei oo. Kaekki sen tietää. Olen paras. Mulla on vielä paljon annettavaa. Olen Jumalanvalittu ja johdatan synnyinmaan täydelliseen elämään. Vaen nyt pittää kiirehtijä Peräkylän koululle, siellä ainakin yksi varma äänestäjä kuulemassa.Siitä se lähtee. Moe.

 

-O-