> MONENPAIKANHÖYLÄ.
>
> Tehän ootta jo varmasti huomanneet, kyllä meikällä "kamuja" riittää.
> Se paha on minun mielestä, kun ne haokkuu, harvempi kiittää.
> Sano niin tae näen , heti sanotaan, vesipoeka ei asiaa taijjuu.
> Sitä oon jo ruvennu eppäelemään, tokko tunnen ennää vi,tun hajjuu..
>
> Moni mulle on sitä selostanu, kuinka hommat ne tehhä täötyy.
> Vaekka naeset on kyllä kehunu, aevan että mulla syän räötyy.
> Onhan näessä oltu toki pitkäänki, jottae jääny on lätsän alle.
> Ja oonhan minä ruokaaki tuottanu, sen oon lahajottanu maailimalle.
>
> Eipä semmosta hommaa oo sattunu, elämässä tulemaan vastaan.
> Kyllä kaekista hommista selevitty on, järijen voemalla aenovastaan.
> Ei oo millonkaa missää hommassa , menny ihimetyksen sormi suuhun.
> Aotuaki oon osannu kuskata, ei oo koskaa osunu puuhun.
>
> Piru vietä jos joku vielä eppälee, minun asiantuntevuutta.
> Niin katotaan voetko esittää, asiassa olleellisesti uutta
> Jos sä pystyt tojella paremmin, joka hommasta pisteet saamaan.
> Niin aevan nöyrästi sitten voin, hävinneen ilmeen ottaa naamaan.
>
> Jokapaekanhöylänä joutunu oon , minä hommia kaekkia tekkeen.
> Oon naesija joutunu avittaan, nostelemmaan puita rekkeen.
> Tuhanellaesta työtä on elläessäen, minun täötyny opetella.
> Mutta viisas kun oon niin älysin, kaeken ajossa lopetella.
>
> Mikäs tässä mun onkaan runnoella, ja viisaeta teille haastaa.
> Minä tiiän että niin monella , syäntä katteuvven piru raastaa.
> Kun ei synny riimiä ollenkaa, ei taevu rakkauvvenromantiikka.
> Vaekka sehän elämässä tärkeintä oes, sen nyt tajuaa joka iikka.
>
> On niin mukavaa olla ja köhönöttää, ajatella miten maalima makkaa.
> Ja kummastella sitä mielessään, miksi tyytyväesyys mieleen pakkaa.
> Vaekka tässä ijässä pittäesi, kirkoon mennä jokkaenen pyhä.
> Mutta en siellä jaksa istua , kun mieli on niin vallaton yhä
>
> Te huomaatta varmaan jokkaenen, vaatimattomuus ei mua vaevaa
> Mutta väheksymällä ittiään, maata jalakaesa alta kaevaa.
> Siksi kannattaa aena toesinaan , kissan häntä pystyyn nostaa.
> Kun ittetuntua tallella on, ei tarvihte tapletteja ostaa.