TUHATJALKAINEN

No ei mulla sentään vipellä
aivan tuhatta omaa jälkaa
kun mietin semmosta otusta
aivan naurattamaan mua alkaa
ja joka jalkaan kumisaapasta
taikka tennari joka toiseen
varmaan mielelläsi sinä törmätä
haluaisit otukseen moiseen?

Melkein matona tässä ryöminy oon
mutta en sano syytä siihen,
kävin myöskin reissun pikkuisen
siellä takana muutaman riihen.
Sieltä en minä mitään löytänyt
pari vanhaa kalijapulloo
ne tietysti mukkaan koukkasin,
niistä muutama sentti tuloa tulloo

Tosi on, olen hiukan reissannu
taisi ollakin vikatikki
Moni nauroi minun vehkeille
ja potkaisi kumini rikki
minä jalkamiehenä matkannut
saanut olen tähän nykyaikaan
miksi yleensä matkalle lähdinkään
mitähän matkaltani hainkaan?

Aikakoneeni jäi sinne jonnekin
renkaat lintassa pihalla siellä
Tohtineeko kukaan sen korjata
ja ajella mierontiellä,
Minä taidan paremman rakentaa
kunhan romulaatikon löydän,
siinä toviksi askaretta on
kaavat piirrän ääressä pöydän