VAIMON VALITUS .

Sanoo maalaisvaimo miehelleen :

- Mikä muuttanut on tämän suhteen

jos sinulta hellyyttä haluan

minä saan kirouksen,nuhteen.

-

Vuosikymmen sitten lupasit

mulle kuunkin taivaalta antaa.

Mutta yhäti vielä aamuisin

minä potan saan ulos kantaa.

-

Mukavuuksia et ole laittanut

sinä meille minkäänlaista.

Ei yhtään talouskonetta

joka vois vähän jelpata naista

-

Itsellesi kyllä oot muistanut,

kaikenlaiset vempeleet ostaa.

Mutta vaimo ei mitään itselle saa

se kun talouskuluja nostaa.

-

En jaksa enää minä uurastaa,

täysin terveys menee multa.

Putkilypsäjän navettaan lupasit,

tuntuu sekin nyt haaveilulta.

-

Vuosikymmenet olen koettanut,

maidon kannulla tankkiin kantaa,

mutta tuo raskas työ vain minulle

kipuja ja tuskaa antaa.

-

Kun taloon tulin niin lupasit

mulle hellyyttä rakkautta.

Mutta sitä en koskaan oo kokenut

muistutan yksinäistä sutta.

-

Kohta kaikille hampaani paljastan,

kukaan ei ole ystävä mulle.

Aina töissä minä raataa saan

kun kaverit soittaa sulle.

-

Minä lähden, saat itse yrittää

ehkä sitten voi muakin ymmärtää.