MEIJJÄNKYLÄN ILOLINTU.
>
> Ettäpä ossaa arvatakkaan, mitä näjin kun kyllää kulujin.
> Niin oli se näky tavaton, että ensin silimät sulujin.
> Kun ne sitte uuvestaan aokasin, tuijjotin silimää räpsimättä.
> Ilolintu oli kaeraan lentäny, ihan meijjän tietämättä.
>
> Kaopan eissä se siinä keimaeli, jo pari isäntää ympärillään.
> Silimät yritin siitä kääntää poes, mutten onnistunut siinä millään.
> Niin oli se kaonis ja kurvikas, aevan oli sitä missiluokkaa.
> Eipä kohtalo vanahoelle silimille,  ussein sellaesta ilua suokkaa.
>
> Minä seisoen siinä ja tietysti, Heinoki siihen  tullee.
> Oli päälläsä oekein ykköset ja ilimeesä  turpian pullee.
> Mua vilikasee, sitte laosahtaa:- jonon hännille vanahat joutaa.
> Tae parempi se taetaa ollakki, jos hän Barparan kotuaan noutaa.
>
> Minä sannoen:- annahan olla nyt, kun ensinnä katastellaan.
> Jos hommassa aevan huonosti käö , voehan anomukset viijä MELLAAN.
> Sehän selevästi työtapaturma on, jos selekäsä kyntäessä rikkoo.
> Vavon aokasu kyllä onnistuu, eihän miehessä oo  mittään  vikkoo.
>
> Ilolintu kohta alako visertään, Heino meniki jonon kärkeen.
> Rahan voemalla paekat aokejjaa, sehän mahtuupi jokkaesen järkeen.
> Ja niinhän se kävi, sissään mentyvvään, jo puolenminnuutin päästä palas.
> Se asseesa oli jo laokassu, siinä vaeheessa kun lintua halas.
>
> Rellevästi se teltan ejessä, meille toesille raportin antaa:
> - Meikäläenen kun on tämän alan mies, niin laokaokset pitkälle kantaa.
> Mutta sen minä kuitenkin päättänyt oon,kun viisaen oon näellä maella.
> Että seksi kyllä täällä  kielletään, vaekka oesitta kuinka vaella.
>
> Ja niin siinä kävi tietysti, että  Heino poes linnun hääti.
> Heti aevan käenkäänteessä, yhen miehen lain siinä sääti.
> -Kielletty on meijjän kylässä, kaekkinaenen vappaa seksi.
> Minä kustannan kalijat kaekille, pannaan elämä risaseksi.