MINÄ VAADIN
1
Minä vaadin että lapset kunnon hoiton saa
seitsemästä tuonne ilta neljään saakka.
Vaadin että koululaiset taksi kuljettaa
matka heille liian ankara on taakka

Kerto
Onko laitaa että itse lapset kouluun vien?
miten pienet jaksaa taivaltaa huonon tien
Kyllä pannusta nyt ottaa, tämä tietää suurta sottaa
kyllä päättäjät mä tästä Sukevalle vien.
2
Kyllä mulla ottaa päähän nämä systeemit
kiusallaan ne niitä sääntöjänsä laatii
koskaan varmaan muutu ei nämä meiningit
kaikea mun täytyy eriksensä vaatii
3
Tuo naapurikin kamalasti kiukuttaa
kun ne touhujani koko ajan kyttää
useasti niillä elämässä vastustaa
se minun sydäntäni kovin sykähyttää.
4
Ovat koirankusettajat kummaa sakkia
kun ne jätöksistä eivät huolta kanna
oman koiranihan kyllä voipi kakkia
pienet papanat ne eivät huolta anna.
5
Minä itse tiedän kyllä säännöt tismalleen
mutta alistu en sentään pakkopaitaan
omaa polkuani kuljen minä tarkalleen
naapurille suosittelen tietä kaitaa.