JOULUAATONTOUHUJA
(kiekkumarallan)

Pukin Muori Joulukiireistä on uupunut,
horjahdellen kävelee se niin kuin juopunut,
on Muorilla nyt vitsipuolet aika vähinä,
ja niinpä tulee Pukin kanssa melko kähinä.

Muori sanoo kireenä:- Kuules ukonkeppana,
sä olet liian saamaton ja laiska reppana,
kesän pitkän pelkästään oot mua määräillyt,
ja kaikki hommat tarkasti tontuille jättänyt.

Pukki tuosta valpastuu ja viimein urahtaa;
-  On se kummaa kun ei millonkaa saa urvahtaa,
raskaat hommelit on mulla Jouluaattona,
kun maailmalle taivaltelen porosaattona.

Muori tuosta hermostuu ja alkaa jäkättää:
- Ilman minun ahkeruutta lapset ilman jää,
en sinun laista laiskimusta kauaa kattele,
en jouluaaton tärkeelle matkalle saattele.

- Eipä oo minun vertaista, niillä ei taitoa,
ei kellään ole sellaista porojen raitoa,
vain minun porot osaavat ilmassa ravata,
ja halki ilmojen ne voivat tiensä avata.

- Mä Mimmi Matamilta ostin taikaluutia,
ne sinun poroillesi kyllä näyttää huutia.
mä itse aijon tästä lähin hommat hoidella,
saat sinä Pukki parka toista viuluu soitella.