MAETOMIEHEN MATKASSA.
>
> Koelliskaerasta kerran matkustin, minä naesiin etelä-Suomeen.
> Oli silloen aeka kevväenen, kukat puhkesi juuri tuomeen.
> Minä kaaraani kovasti kannustin, toestasattaa mittari näötti.
> Mutta en minä vaohtija pelänny,muut aatokset mielen täötti.
>
> Minä saavuinkin suureen kaopunkiin, siitä maalle matkaani jatkoin
> Vaen yhtä seikkaa mielessäni, siinä koko ajjan ratkon
> Kuinka häjy se onkaan luonnoltaan, vaekka puukkolla vielä pistää.
> Ja kaekkijen harmin, tämän vesipoijjan, päeviltä viimmen  nitistää
>
> Maetomies oli meikän kuttunu, kyykkyviinalla hurmata aekoe.
> Ja alakuun kun päästtiin, niin jostakin, se kossua pullon taekoe.
> Blondi meitä mielellään passasi, sekä parasta pöytään kanto.
> Mutta Mm ei sitä ymmärtänyt, kun blondi Vp:lle pusun anto.
>
> Arvannu ei  Maetomies ollenkaan, että Vp.n käsissä naeset on vahhaa.
> Hyvän yön jäläkeen usseinkin, ne aamulla ,Vp:lle tarijuaa rahhaa.
> Mutta kukapa sitä rahan vuoksi, lystiä viittii pittää.
> Sitte vasta rahhaa tarvitaan, jos kylyvetty siemen ittää.
>
> Niinhän siinä kävi tietysti, uupu MM pöyvvän alle.
> Vp sitä vastoin, on alan mies, tuli virreelle parraemalle.
> Blondi kaappejaan vähän tutkaeli, jemmasta löyty parempaa juomaa
> Kun muistelen tuotaki tauppaosta , aevan säälin Maetomies  kuomaa.
>
> Näjetsen blondin kanssa naukattiin, sitä parasta konjakkia.
> Ja tietysti kohta kävi niin, että se halusi halauksia.
> Maitomies pöyvvän alla örähteli, juotin sille lissää viinaa.
> Se on kurjaa jos omassa kotissaan, joutuu kärsimään janon piinaa.
>
> Kavereina me silti erottiin, Maetomies oekein käjestä kiitti.
> Sannoe:" En minä muista olenkaan yöstä, mutta kai sulla juomaa riitti?"
> Minä vastasin:"Toki minä uuvestaankin, voisin teille kyllään tulla.
> Kun niin hemmetin hyvä nukkua, tuon blondin kanssa oli mulla.
>