KOKKOUKSESSA !
Kunnananvaltuuston kokousta istuttiin
puheenvuoro Heinolle luvattiin.
Lajissaan se olikin ensimmäinen,
Kostonrannalta valitun miekkosen.

Heino ympärilleen vilkuili siin,
huomioi , että häntä seurattiin.
Sitten kulukkunsa seleväksi rykäsee,
naesta kauneinta silimillään kattelee.

Sitte suurella äänellä kuuluttaa:
-Kansalaeset kaikki nyt kuunnelkaa.
Olen visijon semmosen kehittänyt,
valtuutetut tarkasti kuulkaa nyt!

-Kun minä oon kuningas tämän maan,
on minulla valta ....valtiaan.
Olen tehnyt sellaisen päätöksen,
että Helsinkiin tännään ajelen.

Otan haltuuni linnan kuninkaan,
eduskunnan tuomitsen vankilaan.
Minä Tarjasta puolison itsellein teen,
ja sen Pertin pistän holohoukseen.

Sitten vallotan koko Eoroopan,
Aasiaan siitä hilijaa laajennan.
Ja Pussilta otan luulot pois,
sittenhän sitä suurin pallolla ois.

Puheenjohtaja koettaa rauhottaa:
- Heino varmasti omanlinnan saa.
Aivan kohta pirssillä haetaan,
valtaistuimen paikkaa katsomaan.

Heinon suu jo nauruun aukeaa:
-Näinkö helposti kaikki onnistaa?
Minä alankin tavarat pakkaamaan,
jääköön Sanelma mökille makkaamaan.

Ambulanssi kohta saapuukin,
Heino kamat on pakannut tietenkin.
Muovikassissa muka koko omaisuus,
kaksi mappia sekä kuulakyniä kuus.

Pakkopaitaan kun Heino puetaan,
Napoleonista Heinolle luetaan.
Siitä aivan selvästi rauhoittuu,
ja vaipuu valtiaan haaveiluun.