OSA.33.
 - Jyrkipä tuo näöttee olevan. Minkä taotta se tuas tänne vyöräötyy...  Ei, ny eijoo Jykän asijat mallissaan. Mittee se ny meinovvaa? Kaohijan päessään seon aenahhii ja kirves sillon käjessä? Ny sillon pahat mielessä.
 - Elä ihimeessä? Ottiko tuo sen pikkusen pilan nuin tosissaan. Mittee myö tehhään? Pitteekö polliisi soettoo?
 - Ei maha polliisi joutuva näehin hippoehin. Niillehän pittee olla rikos tapahtunna ennen ko ne korvaasa lotkaottee.
 - Pari vaenajjoo ja kolomas kötällään, sittehän nuo mahtoo tänne syrijeen ajjoo. Mitteepä myö keksittään?
 - Luoja tietee, vuan ei tähän hättään ilimota. Minun pittee lähtee vanahaa kaveria raohottaan. Sinä pysyt tiällä vaekka mikä tulis. Minä meen kiireellä, näöttee että se tuonne sisälle meinovvaa. Siellä Martta ja Matti joutuut pian pahan etteen.
  Seppo lähti juoksujalkaa pihalle. Jyrki hoiperteli villin näköisenä pihalla ja heristeli kirvestä päänsä yläpuolella.
 - Terve vanha kamu! Mitteepä sulle kuuluu. Ekkae sinnoo näen iltapäevällä rankamehtään menossa?
 - Perkele! Vittuilla siinä... Missä se Matti on? Minuva tyhyjän piälle hyppäötti ja sitte vielä mahtaelloo ja naoroo rätkättee... Saatana minä panen semmosen äijän kahtelleen unija. Kallaotan kalsolla ohtaan, nii eiköhän muista ketä alako hyppyyttee -tana!
 - Höpö höpö, nythän sulla kaapassoo aevan ulan puolelle. Matti on vanaha mies, eikä aena ajattele tekemissiään. Linnaanhan sinä jouvvut jos Mattia kallaotat. Miten sitten äetisi pärijevvää?
 - Vitut...! Vaekka linnaan... Vaen oon minä semmonen Rimpiläenen, että mulle ei ilimaseksi vittuilla eikä tehä jäönnää...!
 - Kukapa tässä jäönää on tehnä? Raohotuhan ny ja mee leppeemään pääsi seleväksi.
 - Hyvä kae siinä sinun on selittee kun Salmen sieppasit. Kieruuvella veit minulta varman morssiin. Vittu kun tuli sulle sanottuu...
 - Minnoo mittee viennä. Eiköön tuo Salme lie joka valihtoo. Sie olit vissiin liijan jiäräpäenen, etkä älynnä kenestä se Salme tykkee.
 - Oesikko tuo ollunna niin...? Sie saatana valehtelet. Salme mulle ollunna aena hyvä porinakaveri.
(jat)