TOISILLE VAIN.

Minähän kyllä tiijän nämä systeemit, minä tiijän ne jetsulleen

kovasti päähän ottaa nämä meiningit, ne oon tutkinut pilkulleen

rättipäitä vain Suomessa hyysäillään, täällä on kyllä köyhyyttä ennestään

rahaa niille annetaan yhtenään, tämä alkaa jo tympäsemään..

 

Sellaistakin olen lehdestä lukenut, toiset liksaa saa parempaa

meikäläinen senkin on huomannut, vain noita rikkaita onnistaa

toisille paljon rahojakin annetaan, mulle kylmää kättä vain tarjotaan

pitäs muuttaa päättäjät kokonaan, näihin luota en ollenkaan.

 

Sellaistakin olen minä huomannut, naapurin elo rempallaan

lapsiaan ne ei koskaan oo hoivannut, mitähän niistä tulleekaan

meidän Mikko jo täydestä miehestä käy, juuri koskaan sitä ei kotona näy

johan kahdeksan vuotta se täyttänyt, nerokkuutensa on näyttänyt.

 

Lasten vuoksihan täytyypi jaksaa vaan, vaikka toisilla helppoa on

en anna minä mieltäni lannistaa, olen sääntöihin taipumaton,

minä sorru en syrjityn asemaan, minua ei kukaan voi lannistaa

huomenna menen taasenkin valittaan, siten vain minä oikeutta saan.