EI MENE PUTKEEN

Eipä mieleni mettä nyt keitä

kaunis sää ei mun harmia peitä

muistan katseita pelästyneitä

joita lapsemme jälkeeni loi

seikalle sille en mahda mitään

harmistus jos mun sisälläin itää

jotenkin se purkaa kai pitää

sisälleen sitä jättää ei voi.

***

Sumu silmissä sihtaan tiesarkaa

mikä lohduttaa voi sieluparkaa

pieni nyyhkäisy rinnasta karkaa

olit eksynyt taas toisen luo

sanat muutamat mieleeni pakkaa

kiroan mielessäin huoraa ja akkaa

joka onnemme roskikseen nakkaa

silmäni täyttää kyynelten vuo.

***

Minun täytyy vain duunia painaa

joskus tuntuukin kohta oon vainaa

no, elämähän on vain pelkkää lainaa

lapset vaan minun sääliksi käy

Sinä yhteiset rahamme hassaat

kotiin kun tulen moitit ja rassaat

kaikki roskan päälleni kassaat

helvetille ei vielä loppua näy.

01.08.2012