SYDÄMEN VARAS

En minä tahdo varas olla
ei meillä rosvot pesi,
mutt´silti mä tahdon teille tulla
ja varastaa sydämesi.

Niin minä olen sen aatellut,
että tulen iltana kesän.
Juuri silloin kun räystään alle
pääskyset tekevät pesän.

Oottele sitten kynnyspuulla
kun hiljaisesti hiivin,
toki ennenkin luoksesi saavun
ajatuksen siivin.

Onko sun isäs kotona
ja onko se sitä vastaan
kun vain tälläinen töllin poika
riiustaa hänen lastaan

No, minä kierrän metsän kautta
ja tulen pitkin rantaa,
sitten kun saavun ovelles
saat suukon kyllä antaa.

Vaikka en ole isosta talosta
enkä ole raharikas,
mutta on rikkaus mun rinnassain,
kun sä oot mulle niin rakas.

Kyllä me yhdessä pärjätään
kun toinen toista auttaa,
kun ruvetaan yhdessä rakentaan
sitä elämän yhteistä lauttaa.

Sillä me sitten lähdetään
elonmerelle myrskyävälle
tarkasti ohjaten vältämme,
lautan ajautumisen särkälle.