UUSI PÄEVÄ

Aamu koettiki lopulta ankeja
Maija muistutti jo raotakankea
oli kylymä ja jäökkä mieleltään
kirosanoja syyteli kieleltään.

Kalle puolestaan on myrrystuulella,
vallankäöttö on kovasti huulella,
kun se Maijalle tilaneen selittää,
miten avioliitto pakemmin pelittää.

- Ehän minä tossun alle ihtiäni laita
eikä tässä kahvikaa juurikaan maita,
yksin kun piti nukkua, ämmän kiukun tähen
jos ei tarijous parane, vieraisiin tässä lähen.
Eikö sinun navettaan jo juosten pijä rientää,
ei meikäläinen ajatuksen rauhaa saa nyt pientää,
kun akka alakaa tasa-arvotöestä nalakuttaa,
ei miettimisenrauhaa enää hituistakkaan saa.

Saat anteeksi kiukuttelun, mulla lempi riittää
rakastellelun jäläkeen voet sitte minua kiittää,
kas hyvä lempi pariruhteessa on suurnmoesta
No, tuukko sinä? Lähenkö mä ehtimään toesta.

No eikö kelepoo, lähenki mä varmaan kylille
kun ei pääse meikä täällä naottiin sylille.
Tissistä mun pittää vielä sua puristaa
sitte varmaan kiukkusi muualle huristaa.

Siinäpä kiukkuus tukehu mä sanon hellurei
tulukoon tässä sanottuva vielä yksintein
akka olit kamala ja pirun kiukkuinen
rakkaus taesi olla meillä yksipuolinen.

Kylymä sekä kalsia oot ollu tosijaan,
miten lienet sortunukki meikä kosijaan
ylypijä ja koppavaki aena ollut oot
kaekki toeset miehet sua tarkoen varokoot.

Hei ny sitten , lähenki ny tästä kulukemaan
ehkä jossaen hellyyttä ja rakkavutta saan,
Sano ny jo lähenkö vai mitä haluat
Voe luoja kun sie ittetuntuani kaluat.